Ny serie 2-træner: ’Det tar’ nok lige en kamp eller to, før jeg husker at råbe af de grønblusede’

image Privatfoto
01. december 2021 kl. 21:21

SENIOR - Hedensted IF har nu også lavet en aftale med en ny træner til at stå i spidsen for herrernes andethold i serie 2.

Navnet er Jesper Hvidt Mortensen, og alderen siger 43 år.

Jesper Hvidt Mortensens spillerkarriere toppede med danmarksseriefodbold i Horsens fS, men det er - som han siger - så lang tid siden, at det knap er værd at snakke om længere.

- Fodbold var noget andet dengang. Jeg har fulgt udviklingen de seneste mange år, og det kræver noget andet at drive en klub fremad i dag. Da jeres sportschef, Alex Nørlund, præsenterede mig for de planer, man har omkring et elitært setup i Hedensted, blev jeg overbevist om, at det var her, jeg skulle fortsætte som træner, siger Jesper Hvidt Mortensen.

Målet for andetholdet er at rykke op i serie 1 i 2022, så der er mindre afstand mellem førsteholdet i danmarksserien og andetholdet, og så skal der arbejdes ekstra hårdt på at skabe et stærkt U19-hold, så fødekæden op i systemet er sikret.

Aftalen med HIF betyder, at Jesper Hvidt Mortensen stopper før tid som træner for Stensballe IK’s U16 liga-pigehold.

- Jeg havde ikke regnet med at skulle finde noget nyt før sommerferien, men når man bliver præsenteret for noget, der er så spændende, skal man springe til. Jeg kan mærke, at det her er lige mig, for det giver mig ild i øjnene at tænke på, hvad vi kan bygge op sammen. Når sådan noget sker, skal man reagere.

Jesper Hvidt Mortensen har desuden været træner for FC Horsens, og så har han faktisk været i HIF før, da han for halvandet års tid siden havde en enkelt sæson som træner for U16/U17-holdet.

- Resultatmæssigt var det et fint forløb, for vi vandt puljen med kun et enkelt nederlag i sæsonen. Matchet mellem mig og spillere i den alder var bare ikke optimalt, tror jeg. Derfor valgte jeg at stoppe, og det skete i fuld fordragelighed, siger Jesper Hvidt Mortensen.

Han har UEFA’s træner B og C-licens og er desuden på vej til at gennemføre et forløb hos DBU, der handler om identifikation og udvikling af talenters potentiale. Hans store drøm er engang i fremtiden at stå i spidsen for et divisionshold, men lige nu er det Hedensted, han fokuserer på.

- Det tar’ nok lige en kamp eller to, før jeg husker at råbe af de grønblusede, men jeg glæder mig til at opleve de intense lokalopgør, som serie 2-rækkerne byder på mod hold fra Vejle- og Horsens-området, hvor vi både kender spillere, trænere og tilskuere på kryds og tværs. Det giver en ekstra dimension, og det er helt vildt fedt, siger Jesper Hvidt Mortensen.

Puljen til den kommende sæson offentliggøres fredag den 17. december.