Daniel Kristoffersen stopper i HIF og prøver sig af i Italien

image Arkivfoto: Palle Herløv
Af HIF Kommunikation
06. december 2022 kl. 08:13

SENIOR - Daniel Kristoffersen har spillet sin foreløbig sidste kamp i den grønne HIF-trøje.

Daniel står over for et spændende udlandseventyr, da han sammen med sin kæreste flytter til Firenze i Italien.

- Vi vil gerne prøve at bo i udlandet med en anden kultur, og så vil jeg se, hvad jeg kan opnå inden for fodbolden dernede, siger 20-årige Daniel Kristoffersen til hedenstedif.dk.

- Jeg har ikke en aftale med en klub endnu, men jeg har via en bekendt fået kontakt til en mand dernede, som er ved at arrangere nogle prøvetræninger i klubber, der spiller i serie D. Det er landets fjerdehøjeste niveau, siger Daniel Kristoffersen.

Planen for Daniel er at finde et deltidsjob, som han kan passe ved siden af træningen. Der skal trods alt penge i kassen, når man vil opholde sig et halvt år i Firenze, som det er planen lige nu. Daniel blev student fra handelsgymnasiet i Vejle i sommer, så turen sydpå er en del af et sabbatår.

- Jeg glæder mig til at få en ny hverdag et andet sted. Jeg har været i området før på ferie, men det bliver noget helt andet at bo der fast. Jeg ser frem til forhåbentlig at lære sproget og ikke mindst til at opleve kulturen.

Flere som Daniel og Erik, tak!
HIF's sportschef Alex Nørlund siger, at en spiller som Daniel og også Erik Ingemann, der ligeledes stopper i HIF for at flytte til Odense, har imponeret ham på flere måder. Ikke mindst fordi, at Daniel slutter som nummer to på holdets topscorerliste med fire mål i sæsonen.

- Daniel og Erik har begge været ekstremt tålmodige og ydmyge i forhold deres rolle omkring førsteholdet. Selv, når der har været lange udsigter til spilletid, har de arbejdet stenhårdt på træningsbanen, og de har altid optrådt på andetholdet med stor dedikation, siger Alex Nørlund.

- Sådan en loyalitet og det, at man leverer varen 100 procent, uanset hvilket hold man spiller på, er meget værdifuldt, og det er jo altid den bedste måde at vise en førsteholdstræner, at han tog fejl. Det er sådan nogle spillere, vi gerne vil have i vores klub, siger Alex Nørlund.

- Jeg håber det bedste for Daniel og Erik fremover. Det bliver spændende at se, hvad der sker med dem nu.

HIF siger stort tak for indsatsen og ønsker Daniel held og lykke i Firenze.