Erik Ingemann stopper i Hedensted og flytter til Odense

image Foto: Palle Herløv
05. december 2022 kl. 15:41

SENIOR - 22-årige Erik Ingemann Andersen stopper i Hedensted IF.

Erik begynder til februar på uddannelsen til fysioterapeut i Odense, som han flyttede til sammen med sin kæreste i forrige uge. Dermed er han tabt for HIF.

- Jeg har været glad for den tid, jeg nåede at være i jeres klub. Det har været fantastisk. Jeg blev mødt af medspillere og folk over alt i klubben, der tog godt imod mig både som  fodboldspiller og menneske, siger Erik Ingemann til hedenstedif.dk.

- Nu skal der så ske noget nyt i mit liv, og det bliver også spændende. Jeg skal have fundet et nyt sted at spille her i eller omkring Odense, så jeg skal ud og have snakket med nogle folk. Mon ikke, der dukker noget op lige pludselig, siger Erik Ingemann.

Erik kom til Hedensted i januar 2022 efter et års ophold i USA, hvor han spillede collegefodbold på Tyler Junior College i Texas. Han valgte Hedensted, fordi hans tidligere holdkammerater Jonas Perra, Victor Kubel og Nikolai Sawicki spillede her. Han kendte også assistenttræner Johnny Jungquist.

Erik har tidligere spillet i Nørre Snede, AC Horsens, på FC Midtjyllands talentskolehold i Ikast, på et efterskolehold i Oure på sydfyn, jyllandsserie i FC Skanderborg og danmarksserie i Herning Fremad.

Erik Ingemann nåede 30 førsteholdskampe i Hedensted.

HIF siger stort tak for indsatsen og ønsker Erik held og lykke i Odense.

Erik Ingemann i aktion for Hedensted mod Horsens FS i serie 1 lørdag den 26. marts 2022. Kampen endte 1-1. Foto: Palle Herløv.