Fra bolddreng til førsteholdsspiller: Markus Tofting er tilbage i HIF

image Foto: Palle Herløv
08. august 2022 kl. 12:31

SENIOR - Markus Tofting er ny mand i Hedensted-trøjen.

Det er dog ikke en helt ny - meget smuk - grøn trøje for den 19-årige forsvarsspiller, for Markus sled faktisk sine første fodboldstøvler i klubben som barn, inden han som 12-årig valgte at skifte til AC Horsens.

I Horsens spillede han, til han var 15 år, hvorefter han driblede videre til FC Skanderborg. Her spillede han U17, U19 og senest serie 1 i de fire år, han var i festivalbyens klub.

- Nu skulle der så ske noget nyt, og jeg har ligesom mange andre kun hørt gode ting om setup'et og ambitionerne i HIF, hvor stemningen er god i omklædningsrummet og faciliteterne er i top. Jeg har selv siddet som knægt og været bolddreng, når førsteholdet spillede, og jeg har tit stået på sidelinjen som tilskuer, så det er da stort for mig pludselig at være en del af holdet, siger Markus Tofting.

- Jeg forventer, at jeg kan bidrage til holdets planer om at rykke videre op i divisionerne, og det glæder jeg mig til at komme ud og bevise.

Markus bor fortsat i Hedensted og har lige nu sabbatår efter at være blevet student fra Vejle Handelsskole.

HIF byder Markus Tofting velkommen tilbage i klubben!