Kenneth Qvist indstiller karrieren efter 4,5 år i HIF

image Foto: Palle Herløv
04. december 2022 kl. 16:19

SENIOR - Danmarksseriens målmand Kenneth Qvist har valgt at stoppe sin fodboldkarriere.

Det blev til fire og et halvt år i klubben for den 37-årige med en fortid i divisionsfodbold. Det er en gammel skade i skulderen, der er begyndt at røre på sig igen, som er årsagen til Kenneths beslutning.

- Jeg holdt halvandet års pause for nogle år siden på grund af den skade, og nu er det så tilbage. Jeg ved, hvor træls det er at rende rundt med, hvis det bliver værre, og det har jeg ikke lyst til at risikere igen, for så skal jeg gå rundt og tage smertestillende. Derfor var jeg nødt til at træffe den her beslutning, siger Kenneth Qvist til hedenstedif.dk.

- Det spiller selvfølgelig også ind, at jeg er lidt oppe i årene. Der er en halv sæson tilbage, og den anden halvdel er forhåbentlig ”gratis” på den måde, at vi ikke kan rykke ned. Når jeg stopper nu, får klubben mulighed for at give min afløser den halve sæsons erfaring med danmarksseriefodbold.

Kenneth Qvists karriere toppede, da han var på kontrakt i FC Fredericia. Her var han reservemålmand på 1. divisionsholdet uden dog at blive noteret for en turneringskamp. Derudover har han spillet 2. division i Kolding IF, danmarksserie i Middelfart og Odder og jyllandsserie i Vejle.

På grund af skulderskaden tog han en periode som midterforsvarer for VB's serie 1 og i serie 2-klubben FC Hornstrup, men han kunne mærke, at han ikke var færdig med fodbold i de højere rækker. Da så tilbuddet fra Hedensted kom i juni 2018, var han efter nogle gode samtaler med trænerteamet ikke i tvivl om, at det var dér, han skulle genoptage målmandstjansen.

- Jeg har haft en fantastisk tid, og jeg kan tænke tilbage på et hav af gode kampe. Særligt selvfølgelig vores pokalkamp hjemme mod Viborgs daværende 1. divisionshold, hvor vi vandt 2-1. Men også stemningen og livet i klubben i det hele taget. Jeg har sat stor pris på holdleder Birte, der er noget helt specielt og en stor ildsjæl, siger Kenneth Qvist.

- Jeg garanterer, at jeg kommer til at følge med i klubbens rejse frem mod 3. division. Jeg håber, det lykkes for jer. Jeg kan mærke, at jeg ikke selv er færdig med fodbolden. Det har været en kæmpe del af mit liv altid, og jeg synes stadig, det er sjovt, så jeg dropper det ikke bare fra den ene dag til den anden. Mit håb er, at jeg kan finde et trænerjob et sted. Nu må vi se, hvad der sker.

Kenneth Qvist nåede 115 førsteholdskampe i Hedensted.

HIF siger stort tak for indsatsen og ønsker Kenneth Qvist held og lykke fremover.

Foto: Palle Herløv