Målfarlig fynbo klar til at prøve sig af i Hedensted

image Foto: Palle Herløv
09. august 2022 kl. 06:06

SENIOR - 22-årige Emil Rosenkrans er et helt nyt ansigt i Hedensted IF.

Han er skiftet fra serie 3-holdet i Vinding SF, hvor han beviste sin målfarlighed ved at nette hele 33 gange i 14 kampe i forrige sæson, hvor Vinding scorede 73 mål i alt. Samtidig lavede han 14 assists.

Emil var i kontakt med HIF allerede i december 2021, men han ville gerne "gøre tingene færdigt" i Vinding, hvilket han altså gjorde med stil.

- Nu var jeg klar til at tage springet og prøve mig selv af på et højere niveau, før alderen begynder at begrænse mig, siger Emil Rosenkrans, som dog kun runder sit 23. leveår til september.

Han er født og opvokset i Bogense og begyndte sin karriere på grønsværen i Strib IF, hvor han i øvrigt spillede sammen en anden nuværende HIF'er i skikkelse af Rasmus Schjang Larsen.

Senere spillede han U14 og U15 i Næsby Boldklub, U17 og U19 i klubsamarbejdet FC Nordfyn og derefter et år i Fynsserien for Bogense IF inden skiftet til Vinding.

HIF byder Emil Rosenkrans velkommen i klubben!