Ny spillende assistenttræner: Mike Kaljo skifter til HIF

image Foto: Brabrand IF
HIF Kommunikation
21. juli 2022 kl. 22:10

SENIOR - HIF har lavet en et-årig aftale med 32-årige Mike Kaljo som spillende assistenttræner.

Det fortæller sportschef Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

- Det her er en meget interessant aftale, der bekræfter vores gode omdømme. Nu har vi fået tre nye spillere i alderen 23-26, og dermed rammer Mike perfekt med sine 32 år og masser af rutine. Han er en superdygtig, venstrebenet, offensiv spiller, siger Alex Nørlund.

Mike Kaljo har senest spillet U19 i AaB, jyllandsserie i Frederikshavn og ikke mindst ti år for Brabrand IF, hvor han har været et stort navn for klubben i 1. og 2. division. Han står noteret for 65 mål i Aarhus-forstadens blå trøje. Desuden var han i en årrække træner for Brabrands U19-hold, ligesom han i flere år har været leder af klubbens fodboldskole.

Mike siger selv om sit skifte:

- Jeg kan godt lide, at klubben har ambitioner omkring divisionsfodbold inden 2025 og det setup, der er i klubben med det store fokus på mandskabet og glæden ved at spille fodbold. Det falder fint i hak med min søgen efter fodboldglæden igen, og så kan jeg se det hele i et større perspektiv, nu da jeg snart bliver 33. Så det er et valg, der er taget ud fra, hvor jeg kan se mig selv være i mange år, og hvor jeg måske kan fortsætte i en funktion uden for kridtstregerne.

- Udover det sociale og seriøse aspekt tiltalte det mig også at kunne være bindeleddet mellem spillere og headcoach samt det, at jeg får mulighed for at bidrage ekstra med de erfaringer og tanker, jeg har gjort mig igennem mange år både på og uden for de forskellige fodboldbaner.

- Så jeg er bare superspændt, og jeg glæder mig enormt meget til at kunne deltage på normal basis med de andre på holdet og ikke mindst til at glæden og formen er ordentligt på plads, så jeg forhåbentlig kan være med til at gøre en forskel. Bare den ene træning, jeg havde med gutterne i tirsdags, har allerede smittet positivt af! Super fede typer og rigtig mange dygtige fodboldspillere, som virkelig har kastet ekstra af motivation fra sig.

- Jeg kan se og mærke på de spillere, som er med på og omkring holdet, måden og intensiteten, der bliver trænet med, at der virkelig er et kæmpe potentiale og store muligheder fremadrettet.

HIF byder Mike Kaljo velkommen i klubben!

Foto: Brabrand IF.