Valdemar Sadrifar får to-årig kontrakt i Lübeck

image Foto: 1. FC Phönix Lübeck.
Af HIF Kommunikation
16. august 2023 kl. 15:31

SENIOR - Den tidligere HIF-spiller Valdemar Sadrifar fortsætter karrieren i det tyske med en ny kontrakt på hånden.

Den 22-årige back med dansk-iransk pas har indgået en to-årig aftale med klubben 1. FC Phönix Lübeck, skriver bold.dk.

Valdemar spillede inden da for Rostocker FC 1895, som han skiftede til fra Hedensted i sensommeren 2022. Tyskerne havde fulgt ham igennem noget tid, og pludselig tog de kontakt og inviterede ham til en prøvetræning, der endte med en et-årig aftale og 27 kampe.

Før Hedensted-tiden nåede han at debutere for Vejle Boldklub i Superligaen den 18. juli 2021. Inden da spillede han ungdomsfodbold i AGF.

Valdemar siger til bold.dk, at den nye mulighed opstod, fordi han kender træneren Cristiano Adigo, der i øvrigt har omskolet ham fra offensiv midtbane til venstre back.

- Det var en "no-brainer", da jeg fik muligheden for at spille for Cristiano, som jeg har et godt forhold til. Jeg kommer også op på et højere niveau, og jeg har planer om at vise mig frem på en lidt bedre scene med mere opmærksomhed. Den tyske Regionalliga er rigtig god, og jeg tror, at mange i Danmark undervurderer ligaen i forhold til niveauet og standarden af klubberne, siger Valdemar Sadrifar.

1. FC Phönix Lübeck spiller i Regionalliga Nord. Holdets næste kamp er hjemme mod VfB Oldenburg i aften klokken 18.30.

LÆS OGSÅ:
- Valdemar Sadrifar håber på mere tysk kontraktfodbold efter indlæggelse med hjerteflimmer
- Valdemar Sadrifar sikrer HIF's første sejr
- Endnu en spiller med superliga-erfaring: Valdemar Sadrifar skifter til HIF