JS slået af VB's U19-talenter

08. februar 2016 kl. 21:30

SENIOR - Førsteholdet måtte se sig slået i årets første testkamp, da modstanderen var Vejle Boldklubs U19 Elite.

- Kampen blev som vi havde forventet med de letbenede VB'ere mest på bolden, mens vi havde fokus på at stå godt i vores defensive organisation. Vi testede et nyt system, hvilket altid vil give nogle udfordringer, når der ikke har været tid til at øve det. Men vi i trænerteamet var faktisk godt tilfredse, med det vi så, siger assisterende træner Kasper Adelfred til hedenstedif.dk.

Kampen endte 2-1 til vejlenserne.

Hedensted kom foran efter 16 minutter, da Mikkel Thisgaard sendte Emil Bech afsted i en omstilling. Emil, som lidt uvant startede på midtbanen, sparkede bolden sikkert i mål til 1-0.

Et minut senere burde Søren Jørgensen have øget føringen, men han brændte friløberen.

Efter 25 minutter gjorde VB's stortalent Agon Mucolli det til 1-1 efter et indlæg, hvor HIF-forsvaret så en anelse tøvende ud.

Inden pausen gjorde en anden VB'er med 1. divisionskampe på cv'et det til 2-1, da Christian Kudsk afsluttede en omstilling med at udplacere Hedensteds keeper Jonas Lind.

LÆS OGSÅ: U19 besejrede Hedensted (vejle-boldklub.dk)

45 minutters svingdør
Anden halvleg blev uden yderligere scoringer, men derimod med en masse udskiftninger som gjorde, at ingen af holdene rigtigt fandt rytmen.

Hedensted gav debut til Frederik Bank, der spillede en god halvleg på venstre side af midtbanen. Derudover fik "De Grønne" hjælp af en gammel kending, da Lasse Dahl-Hansen spillede de første 70 minutter på midtbanen med vanlig elegance. Lasse overvejer i øjeblikket sin fodboldmæssige situation for den kommende sæson.

Hedensted måtte til kampen undvære profiler som keeper Michael Mandal, Kristian Bonde, Ronni Nordnæs og Rasmus Jørgensen.

Næste træningskamp er hjemme mod OB's fynsseriehold lørdag 20. februar kl. 13.

HIF's startopstilling:
1. Jonas Lind (m)