Fynsk kæp i hjulet på en halvsløj dag i Mosen

image Foto: Palle Herløv
15. april 2023 kl. 17:09

SENIOR - Hedensteds danmarksseriehold optrådte på hjemmebane i Mosen for første gang i et halvt år, da det i dag tabte 1-2 til fynske B1909.

Specialtræner Kenneth Qvist sætter her ord på kampen.

Vi var tilbage i vante omgivelser på stadion, og man skulle mene, det ville give os noget ekstra. Desværre må vi bare konkludere denne lørdag, at det gav os alt andet end noget ekstra.

Inden kampen skulle vi fejre, at Mathias Kahr har rundet de 350 kampe for klubben, siden vi sidst var inde på stadion. Hvilken bedrift - stort tillykke til et kæmpe klubkoryfæ skal der lyde fra trænerteamet og holdet bag.

Første halvleg startede lidt la-la, da ingen af holdene for alvor fik sat noget ordentligt sammen. Efter 16 minutter fik vi dog frispark i højre side. Mikkel Thisgaard finder Christian Jørgensen i bagerste område, hvor han stiger til vejrs og header bolden ind via overliggeren. Resten af halvlegen er der ikke det store at skrive hjem om. Det bliver ved lige ved og næsten for begge hold.

Christian Jørgensen har lige scoret til 1-0 via overliggeren. Foto: Palle Herløv.

Kvaliteten i både boldomgang og tanke var denne lørdag langt under det niveau, vi normalt kender HIF for. Vi benytter halvlegen til at korrigere nogle enkelte ting og samtidig italesætte den manglende kvalitet og energi i håb om det skulle ændre sig.

Efter fire minutter af anden halvleg lugtede det ufattelig meget af rødt kort til 9'ernes keeper, men lidt uforklarligt - set fra mit perspektiv - slap han med gult efter at have begået et halvt mord på Frederik Andersen uden for feltet helt uden chance for at få fat i bolden.

Men lad os lade den ligge der. Efter den situation fortsætter kampen i samme tendens, indtil de får smidt nogle lange bolde ind i vores felt, hvor både keeper og forsvaret desværre ikke fik taget ordentlig ansvar og dermed begik vi straffespark: 1-1.

SE BILLEDERNE: Hedensted IF - B1909 (Facebook)

Så skulle man jo mene, at vi havde lært af det, men ak nej. Syv minutter senere laver de en fuldstændig identisk bold. Igen snorksover vi og får begået et klodset straffespark, og så stod der pludselig 2-1.

Vi forsøger at komme tilbage, men spillet overgår til en slags fodbold, som vi i hvert fald hverken har trænet på træningsbanen eller lagt taktikken efter. Vi formår derfor ikke at lægge et ordentlig pres, og vi skaber ingen nævneværdige chancer, så vi må gå fra banen med det første nederlag i 2023.

Niveauet denne lørdag var langt under det, vi forventer, og som vi ved, at vi kan spille på. Nu må vi tilbage på træningsbanen og arbejde hårdt næste uge, inden vi igen er retur i Mosen mod TPI.

HIF's startopstilling:
1. Jacob Michelsen (m)
2. Rasmus Schjang
3. Christian Jørgensen
4. Victor Kubel
5. André Givskov
6. Jeppe Hansen
7. Filip Højgaard
10. Mathias Kahr Christensen (c)
12. Frederik Andersen
14. Thomas Eisner
19. Mikkel Thisgaard