HIF-formand: 'Masser af medieomtale efter pokalsejr giver opmærksomhed - opmærksomhed giver penge i kassen'

image Arkivfoto: Dorte Adelfred
09. oktober 2020 kl. 17:29

KLUBNYT - Det kan ikke måles direkte i kroner og ører, når en klub som HIF pludselig får en masse medieomtale, som det var tilfældet efter sejren over Viborg i pokalturneringen.

Der er dog ingen tvivl om, at det giver flere penge i klubkassen, når man rammes så massivt af positiv omtale, fortæller formand Henrik Lundsgaard Nielsen til hedenstedif.dk.

- Vi kan mærke, at det er nemmere at lave aftaler med sponsorer, når klubben får så meget god opmærksomhed. Det er de aftaler, der giver penge i kassen, og de penge bruger vi på at skabe endnu bedre faciliteter for vores cirka 900 medlemmer. Det er sådan, tingene hænger sammen.

LÆS OGSÅ: Hedensted sender 1. divisions tophold ud i kulden

- Det er vigtigt for os at signalere, at der er meget andet end førsteholdet, som klarer sig godt i danmarksserien og i pokalturneringen. Der er også en masse børn, unge og frivillige, som bruger en stor del af deres fritid i klubben, og dem skal vi skabe optimale rammer for.

HØR OGSÅ: Lækker lyd fra sidelinjen: Hør reaktionerne efter pokalsejren

Henrik Lundsgaard Nielsens telefon var efter kampen i tirsdags rødglødende efter utallige opkald fra både små lokale medier og landsdækkende medier som DR og TV2. Også P4 Trekanten, Ekstra Bladet, Viborg Stifts Folkeblad, fodboldsitet bold.dk, TV3 Sport m.fl. omtalte den flotte sejr på 3-1 over 1. divisions øjeblikkelige førerhold.

- Selv borgmesteren ringede og sagde tillykke. Det er da stort, og det er ikke mindst overvældende og uvant for en klub som vores. Jeg plejer at sige, at vi gerne vil sætte Hedensted på danmarkskortet, og det er begivenheder som det her netop med til at gøre. Det er da mega fedt, siger Henrik Lundsgaard Nielsen.

LÆS OGSÅ: Hedensted møder Fremad Amager i næste runde

Forsvarsspiller Nikolaj Søgaard var igennem direkte på P4 onsdag eftermiddag, mens han med ømme stænger passede sit job hos Universal Transport i Vejle, og HIF's video- og lydmand Anders Brohus kunne høres i radioen om morgenen.

Vi linker til begge indslag i samlingen herunder.

Se her, hvad medierne skrev om kampen:
- Radio-interview med Anders Brohus i DR P4 Trekanten (spol hen til 03:08:23)
- Radio-interview med Nikolaj Søgaard i DR P4 Trekanten (spol hen til 01:11:30)
- Viborg flopper i Hedensted - taber efter forlænget spilletid (Viborg Folkeblad)
- Sensation på Hedensted Stadion (Vejle Amts Folkeblad)
- Hedensted slog 1. divisions tophold ud af pokalen (Horsens Folkeblad)
- Viborg blev sendt ud af Hedensted efter drama (bold.dk)
- Viborg-træner: Vi undervurderede dem ikke (bold.dk)
- Dansk pokalsensation: Sendt ud af danmarkseriehold (Ekstra Bladet)
- Viborg er sensationelt ude af pokalturneringen efter drama (TV2 Sport)
- Danmarksseriehold i vild jubel efter pokalsensation (TV2 Sport)
- Skuffende pokalexit efter 120 minutter (Viborg FF)