HIF ansætter Kenneth Qvist som målmands- og specialtræner

image Foto: Palle Herløv.
02. januar 2023 kl. 18:18

SENIOR - HIF har indgået en aftale med Kenneth Qvist, der bliver ny målmands- og specialtræner på danmarksserieholdet.

Det oplyser sportschef Alex Nørlund, der glæder sig over at have fået en underskrift fra den 37-årige, tidligere divisionsspiller, som for bare en måned siden meldte ud, at han lagde støvler og handsker på hylden.

LÆS OGSÅ: Kenneth Qvist indstiller karrieren efter 4,5 år i HIF

Kenneth nævnte dengang i starten af december, at han gerne ville finde et trænerjob, og derfor var klubben hurtig til at kaste snøren ud efter ham igen.

- Jeg har en drøm om en dag at blive cheftræner på et relativt højt niveau, så det her er en god mulighed for at suge erfaring til mig og lære en masse på et rigtig fint niveau, siger Kenneth Qvist.

- Det betyder meget for mig, at klubben viser mig den her tillid, og det er virkelig noget, jeg ser frem til at komme i gang med.

Han har med egne ord "stået og set nede bagfra, hvad der eventuelt kunne justeres", og den viden skal nu komme holdet til gode, da Kenneth får ansvar for at træne nogle helt særligt ting, både hvad angår angrebs- og forsvarsspil samt dødbolde. Derudover naturligvis det fulde ansvar for målmandstræningen.

- Rigtig meget af detaljegraden ligger helt nede fra, hvordan en keeper positioner sig i samspil med forsvaret, til hvordan en angriber afslutter i situationerne. Den røde tråd glæder jeg mig til at "nørde" meget mere i, siger Kenneth Qvist.

Dermed får cheftræner Nicolai Givskov samtidig lov til at have det overordnede overblik, mens altså Kenneth Qvist og en anden ny mand i trænerstaben, Lasse Kronborg, tager sig af deres områder.

Kenneth skal nu i gang med nogle trænerkurser.

Træningen til den kommende sæson begynder søndag den 15. januar kl. 13 med standerhejsning i Mosen.