Alex Nørlund: ’Hvis man vil byde sig til i HIF, kører toget fra på mandag’

image Arkivfoto
16. juli 2022 kl. 21:25

KLUBNYT - Forberedelserne til den nye sæson starter på mandag for Hedensted IF’s seniorherrer.

Der venter endnu en sæson i danmarksserien, og med det erklærede mål om hurtig oprykning til 3. division - senest i 2025 - skal der arbejdes hårdt fra første boldberøring.

Det fortæller sportschef Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

- Vi kan se tilbage på et fremragende forår for alle seniorholdene. Nu gælder det om at bygge næste fase på, så vi kan tage det her vigtige, næste skridt opad. Foruden visionerne for danmarksserieholdet er vores målsætning, at andetholdet skal rykke op i serie 1, siger Alex Nørlund.

Her på siden har vi allerede fortalt om tre nye navne i klubben. Mirsad Suljic, Thomas Eisner og Kristian Skovbjerg. Flere nye har meldt deres ankomst, og dem skal vi nok melde ud omkring, når der er lavet endelige aftaler.

Positiv opmærksom kan mærkes
Alex Nørlund kan godt mærke, at succesen omkring klubben påvirker den opmærksomhed, der bliver rettet mod Mosen og kommunens klart største fodboldklub.

- Jeg fornemmer det, når jeg snakker med folk i fodboldmiljøet, at vi er blevet meget attraktive. Folk er ikke i tvivl om, hvad HIF står for. At vi spiller positiv, seværdig bold på en bane og ved et klubhus, der virkelig kan noget. Vi har nogle rammer, man bare ikke møder ret mange andre steder, og den slags bliver bemærket, siger Alex Nørlund.

- Og så går snakken på, at Hedensted har ”et godt omklædningsrum”, som man kalder det. Det vil sige, at det sociale ved at være spiller i klubben også fungerer, og det glæder mig enormt meget, for det er en stor prioritet for os.

- Hvor mange nye spillere har vi brug for?

- Det er svært at sige. Kunsten er jo at vise de spillere, der er her i forvejen, at vi sætter stor pris på dem, hvilket vi gør. De har alle sammen høj klasse. Samtidig ved vi, at vi har brug for en bredere trup, da vi skal spille mange kampe i danmarksserien i efteråret og pokalkampe oven i. Så i princippet er alle velkomne, men jeg vil gerne have, at man lige kontakter mig, før man møder op til træning. Hvis man vil byde sig til, kører toget fra på mandag, når træningen starter, siger Alex Nørlund.

Klubben arbejder desuden på at tilknytte en spillende assistenttræner til danmarksserieholdet, men det skal være en profil med den helt rette erfaring og alder, hvis det skal ske.

LÆS OGSÅ: Målet er divisionsfodbold i 2025

- Kan du sige mere om, hvad der skal til lige nu?

- Jamen, opgaven er jo at få spillerne til at steppe endnu mere op, og det gør man ved at skabe øget konkurrence om at være med. Man skal være temmelig dygtig for at få en fod inden for på holdet allerede nu, men det kan altid blive bedre. Det er her, jeg siger, at det er vigtigt, at vi husker at værdsætte de spillere, vi allerede har. Hvis en klub kun satser på at lukke sine huller med nye folk udefra, risikerer den at skabe en situation, hvor det i sidste ende bliver dyrt.

- Du snakkede om faciliteterne før. Er der noget nyt at berette om her?

- Ja, jeg kan fortælle, at gode folk er i gang med at installere det vandingsanlæg i opvisningsbanen, der giver os mulighed for at vande græsset før kampene og i pauserne - ligesom på de professionelle stadions. Det kommer til at betyde, at bolden bevæger sig hurtigere, og det passer perfekt til det spil, vi gerne vil levere. Dertil kommer en robotplæneklipper, der kommer til at give os en bane, der altid står knivskarpt, forklarer Alex Nørlund.

Tidligere på året har omklædningsrummene fået en overhaling, så det emmer mere af klubånd. Et stort HIF-logo på væggen i spillergangen og grønt led-lys. Flere lækkerier er på vej her, kan vi afsløre.

Sportschef Alex Nørlund kan kontaktes på tlf. 40 79 30 78, hvis man overvejer at komme til klubben og prøve sig af.

To træningskampe før det er alvor
Førsteholdet har to træningskampe i kalenderen lige nu. Det er 23. og 30. juli henholdsvis ude mod Marienlyst og hjemme mod Kjellerup, der også spiller i danmarksserien.

3. august kl. 18 er der pokalkamp hjemme mod Dalum fra 3. division.

Første turneringskamp er ude mod Marienlyst 6. august kl. 13.